رکورد درآمد تپسی در زمستان ۱۴۰۳

تپسی به‌عنوان اولین تاکسی اینترنتی ایران که وارد بازار سرمایه شد، در پایان زمستان ۱۴۰۳ موفق شد رکوردی بی‌سابقه در درآمد خود به ثبت برساند.

تپسی گزارش عملکرد خود تا پایان اسفند ماه 1403 را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارایه شده این شرکت، جمع درآمد 12 ماهه تپسی به 2369 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با درآمد 1041 میلیارد تومانی دوره مشابه سال قبل، از رشد 128 درصدی درآمد عملیاتی تا پایان اسفند سال 1403 حکایت دارد.

درآمد این شرکت در اسفند ۱۴۰۳ به حدود ۳۴۳ میلیارد تومان رسید که بالاترین سطح درآمدی آن تاکنون محسوب می‌شود. روند صعودی عایدی‌های تپسی از مهر ۱۴۰۳ آغاز شد و با رشدی ۸۵ درصدی طی شش ماه، در اسفند به اوج رسید. این افزایش درآمد در حالی اتفاق افتاد که تپسی برای جذب سفیران (رانندگان) و کاربران جدید، هزینه‌های قابل‌توجهی در قالب تخفیف‌ها و طرح‌های تشویقی متقبل شد.

طبق آمار، نزدیک به ۹۸ درصد این درآمد از محل کمیسیون دریافت‌شده از سفیران حاصل شده و حدود یک درصد آن نیز به خدمات تلفنی تپسی مربوط بوده است. تپسی در سال گذشته مجموعاً بیش از ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان درآمد داشت که نسبت به سال ۱۴۰۲ تقریباً دو برابر شده است. بخشی از این جهش درآمدی، به سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات تلویزیونی مربوط می‌شود؛ ازجمله قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با شبکه نسیم برای برنامه «هزارویک» که با اجرای محسن کیایی و حضور جناب‌خان روی آنتن می‌رود. تنها راه شرکت در این مسابقه، نصب و استفاده از سوپراپ تپسی است و مجری برنامه نیز در هر قسمت به معرفی سرویس‌ها و خدمات مختلف این تاکسی اینترنتی می‌پردازد.

همچنین براساس اطلاعات تکمیلی، تپسی در حال توسعه خدمات خود در شهرهای جدید و افزایش تنوع سرویس‌ها است. این شرکت با بهره‌گیری از نوآوری‌های فناورانه و ایجاد قابلیت رزرو درون‌شهری و بین‌شهری، توانسته تعداد کاربران فعال خود را به بیش از چند میلیون نفر برساند. به‌نظر می‌رسد تپسی در سال جاری نیز برنامه‌های تبلیغاتی و طرح‌های گسترده‌تری برای گسترش سهم بازار و حفظ مزیت رقابتی خود اجرایی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید