استارتاپ فناوری رستوران Owner.com به ارزش یک میلیارد دلار رسید

شرکت Owner.com، استارتاپی که نرم‌افزار برای رستوران‌ها و کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌دهد، در دور جدید جذب سرمایه به ارزش‌گذاری یک میلیارد دلاری دست یافت؛ رقمی که پنج برابر ارزش آن در سال گذشته است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، ۱۲۰ میلیون دلار در این دور جذب سرمایه جمع‌آوری کرد. این دور با رهبری مشترک شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Meritech Capital و Headline و با مشارکت سرمایه‌گذاران دیگری از جمله Alt Capital انجام شد.

Owner.com به رستوران‌ها کمک می‌کند تا دیده شدن خود را در جستجوهای آنلاین بهبود بخشند و بازدیدکنندگان وب‌سایت را به مشتریان پرداخت‌کننده تبدیل کنند. این پلتفرم همچنین با استفاده از هوش مصنوعی در ساخت وب‌سایت و بازاریابی خودکار به رستوران‌ها یاری می‌رساند. این شرکت اعلام کرده که بیش از ۱۰ هزار رستوران از خدمات آن استفاده می‌کنند و قصد دارد فعالیت خود را به انواع دیگر کسب‌وکارها نیز گسترش دهد.

الکس کورلند، یک عضو شرکت Meritech Capital، اظهار داشت که نرم‌افزار Owner به رستوران‌های کوچک کمک می‌کند تا رقابت کنند. او گفت: «Owner به کسب‌وکارهای محلی و سنتی کمک می‌کند تا با غول‌ها مقابله کنند» و به آن‌ها اجازه می‌دهد بر توانمندی‌های اصلی خود، مانند غذا، تمرکز کنند.

جک آلتمن از Alt Capital نیز دلیل سرمایه‌گذاری خود را فرصت بزرگ بازار در کمک به رشد سریع رستوران‌ها دانست و گفت: «همانطور که Shopify به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک امکان می‌دهد در مقابل آمازون تجارت الکترونیک انجام دهند، این پلتفرم به صاحبان رستوران‌ها اجازه می‌دهد بدون حضور در پلتفرم‌های بزرگ، آنلاین شوند.»

آدام گیلد، مدیرعامل Owner.com، مأموریت این استارتاپ را کمک به شرکت‌های کوچک برای مقابله با شرکت‌های بزرگی می‌داند که «فناوری را علیه صاحبان کسب‌وکارهای کوچک تبدیل به سلاح کرده‌اند». او می‌خواهد کسب‌وکارهای کوچک نه تنها «قادر به رقابت» باشند، بلکه «قادر به پیروزی» نیز باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید