پیندودوی چینی قصد ورود به خاک آمریکا و رقابت با آمازون را دارد

شرکت Pinduoduo که یکی از بزرگترین بازیگران تجارت الکترونیک کشور چین است، ظاهرا قصد دارد وارد خاک آمریکا شود. به […]

شرکت Pinduoduo که یکی از بزرگترین بازیگران تجارت الکترونیک کشور چین است، ظاهرا قصد دارد وارد خاک آمریکا شود.

به گزارش بلومبرگ و رویترز، پیندودو قصد دارد ماه آینده به آمریکای شمالی ورود کند و بازارهای این نقطه از جهان را خارج از خانه هدف گرفته است.

یک رسانه چینی که برای نخستین بار این خبر را اعلام کرد، نوشته است که پیندودو قصد دارد برای جذب مشتریان آمریکای شمالی از مدل شین (Shein) پیروی کند. شین یک فروشنده آنلاین لباس با قیمت مناسب چینی است که غالب کالاهای خود را از عمده فروشان به دست مصرف کننده می‌رساند. به تازگی این شرکت 100 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. شین به بیش از 200 کشور در سراسر جهان، کالای لباس ارسال می‌کند.

پیندودو در مورد برنامه‌اش برای ورود به خاک آمریکا هنوز اظهار نظر رسمی نکرده است.

پیندودو یک پلتفرم ای کامرس چینی است که 2015 آغاز به کار کرد. پیندودو از ویژگی‌های پلتفرم‌های سوشال (شبکه اجتماعی) و خرید گروهی بهره می‌برد.

کولین هانگ (Colin Huang) موسس پیندودو در امیدنامه این شرکت برای عرضه اولیه در 2018 گفت که آنها قصد دارند تا بیزینس مدلی خلق کنند که خصوصیات کاستکو و دیزنی‌لند را در ذات خود داشته باشد.

پیندودو توانسته در چین و در میان خریدارانی که قیمت مهمترین فاکتور خریدشان است به محبوبیت بالایی برسد و این کمپانی می‌گوید 882 میلیون مشتری فعال دارد. گفتنی است علی‌بابا 903 میلیون کاربر دارد.

فوریه 2021 ارزش پیندودو که در نزدک حضور دارد به 241 میلیارد دلار رسیده بود، اما اکنون 60 میلیارد دلار ارزش دارد.

تحلیلگران به تکرار موفقیت بیزینس مدل پیندودو همچون چین در خاک آمریکا تردید دارند. بخش عمده‌ای از موفقیت پیندودو ناشی از اثر شبکه‌ای و قدرت پیام‌رسان‌های اجتماعی در جامعه چین، همچون وی چت و قابلیت اتصال کاربران درون آن است. زیرا پیندودو به کاربران وی چت تکیه کرده است.

منبع: یاهو فایننس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید