گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا؛ اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر

شرکت دیجی‌کالا گزارش جدیدی از منابع انسانی خود را منتشر کرده است. این گزارش که با عنوان “گزارش سرمایه‌های انسانی […]

شرکت دیجی‌کالا گزارش جدیدی از منابع انسانی خود را منتشر کرده است. این گزارش که با عنوان “گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا” شناخته می‌شود متشکل از آمار و ارقام مرتبط با منابع انسانی دیجی‌کالا در طی سال‌های فعالیت این مجموعه است.

دیجی‌کالا می‌گوید طی هفت سال گذشته به عنوان یک کسب‌وکار ایرانی رشد معنی‌داری داشته است. براساس این گزارش تعداد همکاران دیجی‌کالا هم‌اکنون 6135 نفر است و طی 7 سال اخیر 30 برابر رشد داشته است.

گزارش منابع انسانی دیجی‌کالا نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از بیش از 6 هزار نیروی فعال در این شرکت مربوط به بخش عملیات (77 درصد) است که شامل نیروهای انبار، امور مشتریان و محتوا می‌شود. همچنین 18 درصد مربوط به بخش غیر عملیات بوده و 5 درصد تیم فنی این شرکت است. این رقم بیانگر این است تیمی در حدود 300 نفر بخش تکنولوژی دیجی‌کالا را تشکیل داده. دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری زیادی در بخش فناوری خود کرده و پیش‌تر اعلام کرد پلتفرم آن قابل برابری با نمونه‌های مشابه خارجی همچون علی‌بابا یا لازاداست و به دست مهندسان ایرانی توسعه داده شده است.

براساس این گزارش 486 تنوع شغلی در دیجی‌کالا وجود دارد و میانگین سنی همکاران دیجی‌کالا از ابتدای تاسیس تاکنون همواره در بازه 28 تا 32 سالگی در نوسان بوده است. این گزارش می‌گوید 98.8 درصد همکاران دیجی‌کالا از نسل هزاره هستند و میانگین سنی این شرکت در مجموع 30.3 سال است که در نمودار زیر در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا همچون آمازون، تسلا و اپل مشاهده می‌شود.

گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد 26 درصد مدیران این شرکت و در بین تمامی همکاران، 16 درصد خانم‌ها هستند.

تصویر زیر بخشی از گزارش است که مقایسه دیجی‌کالا با شرکت‌های برتر دنیا از نظر ترکیب جنسیتی را نشان می‌دهد.

نمودار زیر تفکیک مدرک تحصیلی نیروهای دیجی‌کالا را نشان می‌دهد. نکته جالب این است که بیش از نیمی از افراد تیم تکنولوژی دیجی‌کالا که سکان دار بزرگترین شرکت فناوری ایران هستند مدرک کارشناسی دارند. این موضوع نشان می‌دهد تحصیلات دانشگاهی بالاتر عامل موثر در برتری دولوپرها و برنامه‌نویسان شرکت‌های فناوری و استارتاپی نیست؛ همچون موضوعی که سال‌هاست جامعه برنامه‌نویسان به آن معتقدند.

در دیجی‌کالا 486 تنوع شغلی وجود دارد. گزارش دیجی‌کالا بیان می‌کند که روزانه 400 هزار آیتم کالا در این فروشگاه اینترنتی ثبت می‌شود.

دیجی‌کالا می‌گوید در ایام کرونا 2 هزار نیروی جدید استخدام کرده و 166 نفر را تنها در یک روز پس از انجام 600 مصاحبه در همان روز جذب کرده است که رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود.

گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد در نیم سال اول 99 تیم تکنولوژی بیشترین میزان استخدام را داشته است.

گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا را از اینجا دانلود کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید